صبح صادق >>  جبهه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۵۶۵۲۶

 میعاد سرای فرهنگ مقاومت 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان درباره آغاز عملیات اجرایی طرح فرهنگی شهرک دارخوین گفت: «میعادسرای شهید خرازی مروج فرهنگ مقاومت در مقابل استکبار جهانی است.»
«سردار مجتبی فدا» با اشاره به تاریخچه شهرک دارخوین و تأثیر بسزای آن در طول هشت سال دفاع مقدس افزود: «مجموعه شهرک دارخوین از سال ۱۳۶۰ بعد از عملیات فرماندهی کل قوا در اختیار لشکر امام حسین(ع) قرار گرفت. این شهرک ساختمان‌ها و اماکن در اختیار انرژی اتمی، حسینیه چهارده معصوم، بخش بهداری و.. را شامل می‌شد. شهرک محل اسکان، راز و نیاز با خدا نیایش و دعای بچه‌های بسیجی و مردم اصفهان بود و مردم اصفهان خاطرات خوشی از شهرک دارخوین دارند.»
وی افزود: «‌این محل مقدس یادآور افتخاراتی است که ۱۴ هزار شهید اصفهان (از میان ۲۳ هزار شهید) و تعداد بسیاری رزمنده و جانباز در اصفهان آفریدند.» 
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان با اشاره به اینکه قرار است حدود ۱۵ هکتار به ساخت مجموعه فرهنگی‌ـ معرفتی دارخوین اختصاص یابد، تأکید کرد: «این مجموعه مورد بازدید دانش‌آموزان و دانشجویانی قرار خواهد گرفت که نقش و تأثیر استان اصفهان و رزمنده‌هایش را در طول هشت سال دفاع مقدس به روشنی خواهند دید و ان‌شاءالله با همکاری و هماهنگی‌های انجام شده میان سپاه استان و لشکر اصفهان از یک‌سو و سازمان انرژی اتمی ایران از سوی دیگر مجموعه‌ای فراهم شود که علاوه بر اینکه تاریخ شفاهی جنگ را به ترسیم می‌کشد، یادآور خاطرات سرداران شهید نیز باشد.»
وی در ادامه یادآور شد: «‌مراسمی که با حضور بازنشستگان، سرداران، خانواده معظم شهدا و... در روز ۵ اسفند و همزمان با تولد امام حسین(ع) و همچنین روز پاسدار برگزار خواهد شد، مروج فرهنگ مقاومت در مقابل استکبار جهانی است. فرهنگی برای تقویت روحیه معنوی و اعتقادی هشت سال دفاع مقدس.»
سردار فدا در پایان خاطرنشان کرد:‌ «وظیفه ما در شرایط کنونی این است که پیام ایستادگی و حرکت در خط رهبری معظم را به تصویر بکشیم و انتقال‌دهنده تجربیات کسانی باشیم که در راه اعتلای دین شهید شدند. لازم است از مهندس اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی، معاونان و همکاران ایشان در این مجموعه، همراهی و همکاری در راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن تقدیر و تشکر به عمل آورده و به ایشان و همکاران‌شان دست‌مریزاد بگوییم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات